Diz Egzersizler

Diz Egzersizler

Egzersizleri Yapmadan Önce Lütfen Okuyunuz

Egzersizlere başlamadan önce dinlenmiş olmalısınız! Yorgun halde yada ağrılı halde egzersiz yapmayın! Yaptığınız egzersizler ağrı yapıyor ise bir uzmana danışın! Egzersizleri yavaş ve dikkatli yapın.

Ayaklarınızı uzatarak yere oturun. Dik durun. Dizinizin altına rulo yapılmış havlu gibi bir cisim koyduktan sonra ellerinizle yardım almadan dizinizin arkasıyla ruloyu bastırın. 5’e kadar sayın ve gevşeyin.

Sırtüstü yatın. Diziniz bükmeden 45 derecelik yüksekliğe kaldırın. 5’e kadar sayın ve gevşeyin. Daha sonraki zamanda ayak bileğinize kum torbası bağlayarak bu hareketi yapabilirsiniz.

Sandalyede oturun. Bir ayağınızı yavaşça dik duruma getirin. 5’e kadar sayın ve yavaşça yere koyun. Daha sonraki zamanda ayak bileğinize kum torbası bağlayarak bu hareketi yapabilirsiniz.

Yüzüstü pozisyonda yatın. Yavaşça dizinizi yukarıya kaldırın. 5’e kadar sayın ve yavaşça dizinizi düzeltin. İlerleyen zamanlarda ayak bileğinize kum torbası koyarak bu hareketi yapabilirsiniz.

Yukarıdaki egzersizleri her gün 2’şer kez sabah akşam 10 tekrarla yapın.